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Aug 5, 2008

何をしに行きたいのか

ということを今日全員が問われました。

何をしたいのか。
私は2つあります。

1。教育方法
アメリカ人は日本人と比べて、物を考える思考過程が違う。
それは、多分教育が小学校の段階から違うからだと思う。

小学校の理科。
日本なら、朝顔の種を植えて観察日記をつける。
そんなのは、実際にやらなくても本に書いてある、結果が分かってること。
もちろん、教科書にあることと、実際に見ることは全然違うから、大事だけどね。

アメリカでは、例えば利き手の親指を固定して一日過ごし、何が不便だったか、何を工夫したかをレポート、話し合う。

小学校低学年の段階でこれだけ違う。医学の教育、医療の現場がどれだけ違うかを見たい。
アメリカの学生が学ぶ方法、思考回路を知りたい。

2。癒しの医療
アメリカでは、メンタルケアという研究がなされていて、それが既に医療の現場で生かされている。
癌患者さん、小児科、IC(インフォームドコンセント)の現場、各病棟の雰囲気などなど。 自分が患者としてかかった時に、なんと医療は冷たいのか、と感じた。
今、うちの大学でも改革が進んでる。
だけど、やっぱり違いは大きいのではないかと思う。

本来、相手を思いやること、察すること、に長けているのは日本人である。
(と言い切ってしまっていいかは分からないけど)

アメリカでは、口にだしたこと、自分に関係してくること、に関しての優しさが強いと思う。

だけど、癒しの医療の研究という意味では進んでいる。
ぜひ見てきたい、少しでも吸収したい、そう思う。

どれだけ学べるかはこれから8ヶ月を私がどう過ごすかに大きくかかってくると思います。

やるしかない。

All the members were asked about what we are going for.

What I want to do.
I have two major reasons.

1. The way of education
The way Americans think is quite different from that of Japanese.
I think it comes from the diffrence of education starts at elementary school.

A science class in elementary school.
In Japan, we plant a seed of asagao and draw a observation of it.
Of course it is important to do it by oneself instead of reading, but this is a kind of thing which is written in books. We know what will happen without actually doing it. We don't need to "think" something.

At the same time at American school, for example, we fix our thumb for a whole day, and report or discuss what was inconvienient and what we did to cover the inconvienience.

It it already different in the 1st or 2nd grade. I want to know how different it is in the education of medicine, how different it is in the actual medicine. I want to know the way they study, the way they think.

2. healing in medicine
In the States, mental care has been studied for years and it has been already applied to medicine.
eg, patients with cancer, pediatrics, in the scene of IC, facilities in medical ward, etc.

When I went to hospital as a patient, I felt the medicine was so cold.
Right now, we are undertaking a renovation in our university.
Though I think it's not enough and we have to learn futher more.

Originally, to think about others, to infer others feeling and to consider others situation are what Japanese are good at. In America, kindness is often related to what the others said or what has something to do with oneself.
(I'm not really sure if it is proper to affirm so.)

Well, anyway, from the point of "healing in medicine", it is far progressed in America. I do want to see it. I do want to learn and absorb it.


I guess how much I could learn is up to what I do in this 8 months.
There's no choice.

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